Konsumenci robiąc zakupy dokonują wyboru pomiędzy asortymentami poszczególnych sklepów czy punktów handlowych. Podczas tych swoich poszukiwań starają się znaleźć konkretne produkty w najbardziej okazyjnej cenie – i w ich uszach sformułowanie „cena hurtowa” brzmi bardzo atrakcyjnie. Niektóre hurtownie wykorzystują ten fakt i zapraszają właśnie prywatnych konsumentów do zakupów, otwierając przed nimi swoje progi. Jednak tradycyjny porządek rynku konsumenckiego wyznacza równowaga trzech elementów, wśród których hurtownia jest ogniwem pośrednim.
Tania hurtownia spożywcza – jak ją rozpoznać?
Hurtownia jakiegokolwiek typu towarów to miejsce, do którego trafiają artykuły kupione od ich producenta. Jest to więc miejsce, w którym są tymczasowo przechowywane, ale właściciel hurtowni zajmuje się jednocześnie tym, by zainteresować swoim zaopatrzeniem swoich potencjalnych klientów, czyli konkretne punkty handlowe. To właśnie z perspektywy właścicieli sklepów, którzy zajmują się kolejnym etapem dystrybucji dóbr, poszukiwanie taniej hurtowni jest kluczowym zadaniem. Nietrudno bowiem domyślić się, że sklep chce osiągnąć możliwie wysoki zysk – a dokona tego tym pewniej, jeśli pozyska towar po okazyjnej cenie.
Tania hurtownia spożywcza to bardzo pożądany partner handlowy. Niskie ceny detaliczne za konkretne artykuły żywnościowe są tym bardziej mile widziane, że akurat sklepy spożywcze zamawiają swoje zaopatrzenie w wyjątkowo dużych ilościach – ponieważ żywność to kategoria produktów pierwszej potrzeby. Ale choć zbyt ogólnie jest zapewniony, bo w progu sklepu codziennie zjawią się klienci szukający produktów spożywczych, jednocześnie między artykułami poszczególnych marek istnieje spora konkurencja. Niektóre towary są w dodatku nietrwałe, a to oznacza że zbyt duża zwłoka klientów także naraża sklep na straty. Zgromadzenie zaopatrzenia dla sklepu spożywczego to delikatna sprawa, wymagająca:
- wyczucia
- dobrego obliczenia potencjalnych zysków
- strat
Właśnie dlatego właściciele sklepów lubią wchodzić w kontakty biznesowe z hurtowniami, które są skłonne obniżać ceny produktów, którymi obracają. Można zaryzykować stwierdzenie, że tania hurtownia zawsze może liczyć na zainteresowanie potencjalnych partnerów handlowych.