Za pomocą strony firmowej biznesy online prowadzą dużą część swojej aktywności w Sieci. Nawet media społecznościowe nie zdołały odebrać jej tej pozycji. Co powinna zawierać skuteczna strona firmowa?
Strona przyjazna dla klienta
Jeśli prowadzisz już własną działalność w Internecie, spróbuj poświęcić chwilę na prosty eksperyment myślowy. Wyobraź sobie, że jesteś osobą, która poszukuje produktów w rodzaju tych, które ma w ofercie Twoja firma, a w toku poszukiwań natrafia na jej stronę. Następnie otwórz własną witrynę, odnajdź potrzebne produkty i dokonaj zakupu, licząc przy tym, w jakim czasie udało Ci się to zrobić. Po co jest to ćwiczenie? Właśnie po to, by uświadomić Tobie i innym przedsiębiorcom, że jeśli czas ten przekroczył minutę, to właśnie ponieśliście marketingową porażkę.
Projektowanie stron internetowych z myślą o kliencie to przede wszystkim dążenie do harmonijnego zgrania wszystkich aspektów strony w taki sposób, by cel, który przywiódł na nią klienta, mógł zostać zrealizowany jak najszybciej. Użytkownik, który nie będzie w stanie bez problemu odnaleźć na stronie Twojej firmy wszystkich potrzebnych przycisków, opcji płatności czy informacji o warunkach transakcji, w mgnieniu oka przeniesie się na witrynę konkurencji. Niestety, czynników, które wpływają na jego decyzję, może być o wiele więcej, a ich dokładna znajomość wykracza poza kompetencje właściciela firmy spoza branży IT. Dlatego projektowanie stron www dla e-commerce korzystnie jest powierzyć zespołom, dla których takie zagadnienia to chleb codzienny (zalicza się tu np. ekipa z https://creativium.pl/kompetencje/strony-internetowe/ )
Więcej, niż tylko reklama
Podczas procesu projektowania strony www dla firmy siłą rzeczy myślisz głównie kategoriami strategii marketingowej, której elementem ma stać się gotowa, funkcjonalna i otwarta na klientów witryna. Warto jednak pamiętać przy tym, że strona powinna zawierać dużo więcej niezbędnej użytkownikom treści, niż tylko szczegółowe zachwyty nad zaletami produktów, które składają się na ofertę Twojej firmy. Brzmi to zarazem banalnie i nieprawdopodobnie, ale niejeden właściciel internetowego biznesu najwyraźniej przeoczył tę prostą zasadę.
Sieć przepełniona jest stronami, na których z łatwością odnaleźć można dłuższe lub krótsze listy sprzedażowe i płomienne calls-to-action, przyozdobione całym stosem obietnic dotyczących jakości asortymentu. I przy tym wszystkim okazuje się, że przeszukiwanie takich stron w poszukiwaniu dosyć podstawowych informacji, jakimi są dane prawne firmy czy choćby imię, nazwisko i krótka notka o jej właścicielu, nie przynosi żadnego skutku. Zwróć uwagę, by przy projektowaniu stron internetowych oraz wypełnianiu ich treścią nie popełnić tego błędu. Może Cię on kosztować utratę zaufania ze strony osób, które po wizycie na Twojej witrynie raczej nie staną się klientami.