Social media marketing – z jakich platform korzystać?

0
1818

Każda firma, która chce zaistnieć na rynku internetowym, powinna generować ruch na swojej stronie. Najlepszym sposobem na osiągniecie tego celu, są media społecznościowe.

Platformy Social Media

Największą na świecie platformą jest Facebook, który liczy 3,5 miliarda użytkowników. Bardzo popularne są również: Instagram, Twitter, Linkedin, YouTube, Goldenline, Yelp, Snapchat oraz blogi i fora.

Marketing społecznościowy polega na prowadzeniu działań na każdej z tych platform, a nie tylko na jednej. Należy jednak pamiętać, że każdy serwis wymaga osobnego podejścia.

Jeżeli marka nie ma swojego profilu na paru portalach, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że mało kto się o niej nie dowie.

YouTube jest serwisem pozwalającym na zamieszczanie dowolnej długości filmów i na rozpowszechnianie oficjalnych reklam. Należy pamiętać, że czas utrzymania uwagi odbiorcy jest dosyć krótki. Dobrym sposobem na zainteresowanie klienta swoją firmą jest np. zamieszczenie materiałów przedstawiających sposób funkcjonowania firmy, wideo z poradami, recenzjami czy szkoleniami. Profity z popularnych filmów mogą być bardzo duże. I tutaj trzeba również pamiętać o tym, że YouTube lubi działać z innymi platformami social media.

GoldenLine i LinkedIn są idealnymi portalami na stworzenie wizytówki firmy, ponieważ te profile są oglądane przez przyszłych klientów, kontrahentów i pracowników. Jest to świetne miejsce na nawiązanie wielu relacji biznesowych.

Instagram to portal, gdzie główną rolę odgrywa obraz. To właśnie za pomocą obrazu trzeba wyrazić przekaz reklamowy, a stworzenie reklamy bez słów jest wielkim wyzwaniem.

Fanpage – jest aktualnie podstawą istnienia firmy. Każdy podniesiony kciuk w górę tworzy długi łańcuszek komunikacji z potencjalnymi klientami.

Podstawową i najważniejszą zaletą social media jest to, że każdy wrzucony do serwisu materiał można skomentować, podać dalej, polecić. Dzięki temu poznaje się potencjalnych klientów, ich opinie i gusta. Ponadto powstaje również możliwość budowania z nimi więzi, co może okazać się solidnym fundamentem lojalności w przyszłości.

Jeżeli poszukujesz agencji interaktywnej, która zajmie się Twoją kampanią reklamową w social media – sprawdź możliwości KoboSystem.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here