wedding planner

W 1975 roku liczba zawieranych małżeństw wynosiła 331 tysięcy, w 2013 roku było ich tylko 180 tysięcy. Co prawda mamy spadek liczby małżeństw, ale nie ma mowy o spadku jakości imprez weselnych.

Praca wedding plannera może nie jest dla wielu oczywista, dla niektórych może się wręcz wydawać niepotrzebna i kosztowna. Ci, którzy z usług wedding plannera mieli okazję skorzystać wiedzą, że jego wynagrodzenie to jedno, a ilość kosztów, jakie można dzięki jego pracy obniżyć, to druga, jaśniejsza strona medalu.

Kim jest wedding planner?

Wedding planner to osoba, która zajmuje się kompleksową obsługą imprez weselnych. Nie ma on ściśle określonych obowiązków, zaś ich zakres zwykle zależy od życzeń państwa młodych lub osób wynajmujących wedding plannera. 

O co możemy wedding plannera prosić?

Zakres zadań powierzonych osobie na stanowisku wedding planner może zaczynać się od wyboru sali weselnej i załatwienia dokumentów potrzebnych do ślubu kościelnego, a kończyć na osobistym kontakcie z gośćmi. Słowem wedding planner może zrobić za nas prawie wszystko. Poza sprawami organizacyjnymi można mu zlecić także wstępny research strojów weselnych dla państwa młodych, a nawet dla ich rodziców. Niektóre źródła podają, że organizacja ślubu i wesela to jakieś 300 godzin pracy. Konsultant ma więc sporo pracy.

Koszt usług konsultanta ślubnego – czy to się opłaca?

Co prawda dobry konsultant będzie nas kosztował kilkanaście tysięcy złotych, ale dzięki niemu można o wiele więcej zaoszczędzić na organizacji ślubu. Jak to możliwe? Otóż dobry konsultant ślubny ma zaprzyjaźnione domy weselne, wypożyczalnie samochodów, specjalistę od tortów i drukarza. Potrafi zredukować koszty podstawowych usług, z uwagi na znajomości w branży. Potrafi też świetnie przystosować to, co robi do budżetu. Oznacza to, że jeśli przekażemy szczegółowe wskazówki i nie będziemy chcieli wyjść poza nasze maksimum kosztów, wedding planner zorganizuje wszystko tak, by ostateczna kwota była dla nas zadowalająca. Oczywiście ważną zaletą pracy z takim specjalistą jest również fakt, że zdejmuje on nam z głowy wiele czynności, które zabierają niepotrzebnie czas i mogą wprowadzać między przyszłymi małżonkami sporo niepotrzebnych, negatywnych emocji.

Jak wybrać odpowiedniego wedding plannera? Wedding planner – kurs

Dobry konsultant ślubny to taki z doświadczeniem. Kiedy ten zawód w Polsce dopiero startował, konsultantami stawały się zwykle świeżo upieczone małżonki, które nabywały doświadczenia po organizacji własnego ślubu, a później doszkalały się, pomagając koleżankom. Dziś jest inaczej i konsultant nie tylko powinien mieć za sobą kilku zadowolonych klientów, ale również kurs wedding plannera. Po co kurs? Otóż na rynku usług ślubnych sporo się zmienia i samo wykonywanie swojej pracy regularnie to za mało. Warto znać nowinki prawne i te z zakresu logistyki, poznawać nowe trendy, śledzić inspiracje gwiazd oraz tendencje na rynku. Zwróćmy uwagę również na pozytywne podejście do świata, bo to może oznaczać, że wedding planner nastawiony jest na rozwiązywanie problemów, a to na pewno w trakcie przygotowań się przyda.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here