Inbound marketing stanowi dzisiaj jedno z ciekawszych rozwiązań w sferze marketingu internetowego, a jednoczenie jest to jedna z najskuteczniejszych form nawiązania trwałej i satysfakcjonującej relacji z klientem. Inbound marketing jest także nowością w porównaniu do coraz gorzej odbieranego i mniej skutecznego marketingu tradycyjnego, który w głównej mierze opera się na działaniach z zakresu outbound marketingu, Te dawne formy nawiązania relacji z klientem skupiają się w swym działaniach na pozyskaniu klientów poprzez tradycyjne sposoby docierania do uwagi swych odbiorców w postaci reklamy telewizyjnej, prasy, a nawet poprzez wyskakujące popupy i niespersonalizowane banery reklamowe. Czym jest inbound marketing i jakie korzyści niesie zastosowanie go w swojej firmie?
W głównej mierze działania oparte o inbound marketing oparte są o uzyskanie zgody odbiorcy na podjęte wobec niego działania marketingowe. Mogą to być chociażby zgody na zapis do newslettera oraz np. subskrypcja danego kanału Youtubie, co przekłada się na dołączenie do określonej społeczności. Inbound marketing to także samodzielne znajdowanie informacji w internecie na temat określonych produktów i usług, które nas interesują za pomocą wyszukiwarki internetowej.
Taka forma aktywności użytkownika przekłada się na uzyskanie znacznie szerszej skuteczności działań marketingowych. Nie tylko mamy pewność, że oferowana treść na pewno trafia do osób faktycznie zainteresowanych daną usługą lub produktem, lecz także wpływa na zbudowaniu lepszej i trwalszej relacji z klientem, a co za tym idzie zwiększenie zadowolenia z nawiązaniem z daną marką współpracą.
Inbound marketing określany jest często także jako marketing przychodzący i obecnie jest jedną z najbardziej skutecznych form reklamy, jakie obowiązują w świecie internetu. Inbound marketing często wymaga jednocześnie nawiązania odpowiedniej współpracy i przyjęcia kluczowej strategii. Nawiązanie jej z wyspecjalizowanymi agencjami jak agencja inbound marketing istrategy.pl pozwoli na oszczędność czasu i w dalszej perspektywie zwiększenie rozpoznawalności firmy.