Zalew treści reklamowych sprawia, że dotarcie do świadomości konsumenta staje się coraz trudniejszym zadaniem. Coraz wyraźniejsze staje się też zobojętnienie odbiorców na prezentowane treści, w sytuacjach skrajnych natłok przekazu przynosi odwrotny od oczekiwanego efekt – pojawia się irytacja i zniechęcenie. Na jakie nośniki reklamowe warto zwrócić uwagę w tak trudnej sytuacji? Przyjrzyjmy się bliżej temu, co oferuje rynek.
Tradycja przegrywa z nowoczesnością
Tradycyjne formy reklamy powoli odchodzą do lamusa. Ulotki rozdawane na ulicach niemal natychmiast lądują w koszach, spoty wyświetlane podczas programów telewizyjnych są ignorowane przez widzów, kampanie mailingowe przegrywają w starciu z coraz bardziej zaawansowanymi filtrami poczty. Bronią się jeszcze reklamy wielkoformatowe. Trudno je pominąć, choćby ze względu na aspekt rozmiaru. Jednak również one giną w zalewie podobnych projektów. Ponadto ze względów technologicznych, charakteryzuje je duża bezwładność. Czas niezbędny do przygotowania projektu, wydrukowania i rozmieszczenia nośnika sprawia, że trudno w tym wypadku mówić o jakiejkolwiek dynamice. Alternatywę stanowią telebimy, czyli rozmieszczone w przestrzeni miejskiej ekrany LED.
Historia telebimów liczy sobie już kilkanaście lat, trudno jednak porównywać pierwsze rozwiązania z tymi, które dominują dziś na ulicach miast. Rozwój technologii sprawił, że obecnie zarówno dostępność, jak i jakość prezentowanego obrazu jest o wiele większa niż jeszcze kilka lat temu. Zmianie uległa wyrazistość prezentowanego obrazu, który jest doskonale czytelny zarówno w dzień, jak i w nocy. Również warunki atmosferyczne nie są w stanie zakłócić przekazu. Jednak najważniejszym argumentem przemawiającym za korzystaniem z telebimów, jest ich wpływ na odbiorców. W odróżnieniu od statycznych form reklamy, uwaga adresatów jest przyciągana w sposób naturalny. Ten fakt znajduje potwierdzenie w badaniach rynkowych, zgodnie z którymi ruchome obrazy cieszą się jedenastokrotnie większą skutecznością od przekazów statycznych. 80% badanych osób ocenia je jako rozwiązania zdecydowanie nowoczesne, a ⅔ z nich potwierdza, że są one również bardziej angażujące.
Jak wykorzystać zalety telebimów?
Wspomniany wcześniej rozwój technologiczny sprawił, że tandem reklama ekrany LED stanowi nie tylko najbardziej atrakcyjny, ale też efektywny typ nośników reklamowych. Pełne wykorzystanie oferowanych możliwości wymaga jednak niemałej wiedzy i doświadczenia, a także posiadania odpowiedniego zaplecza technicznego. Poza jakością samych ekranów niebagatelną rolę odgrywa ich rozmieszczenie. Najwyższą skuteczność oferują najlepsze, a więc często odwiedzane lokalizacje. Już ten pobieżny zestaw uwarunkowań jasno wskazuje, że podczas rozważania inwestycji w reklamę LED warto skupić się jedynie na renomowanych i rzetelnych dostawcach usług.
Przykładem godnym polecenia jest oferta Screen Network S.A. Ponad 2 500 lokalizacji w 553 miastach, 23 518 ekranów i setki usatysfakcjonowanych klientów to najlepsza rekomendacja. Firma dysponuje autorskim systemem zarządzania ekranami, co bezpośrednio przekłada się na jakość realizowanych kampanii. Indywidualne podejście do każdego projektu pozwala na uzyskanie maksymalnej efektywności, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Reklama może być skuteczna. Wystarczy dobrze wybrać.