Digital signage: podstawowe informacje

Digital signage to zestaw narzędzi, który pozwala na prezentację multimedialnej treści w wielu różnych miejscach i na wielu nośnikach. Informacje mogą dzięki temu zostać dostarczone do szerokiego grona odbiorców, w sposób zautomatyzowany i zaplanowany. Jest wyjątkowo skuteczną formą reklamy, angażującą odbiorcę i ułatwiającą mu zapamiętanie informacji.

Jakie są dokładne statystyki?

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad inwestycją w złożone systemy multimedialne, jest to na pewno najważniejsza kwestia. Nic dziwnego – w końcu żaden przedsiębiorca nie chciałby inwestować w coś, co nie przyniesie mu potem odpowiedniego zysku. O konkretne wyniki zapytaliśmy specjalistów z firmy MEON.

– Zgodnie z przeprowadzonymi przez nas analizami, okazuje się, iż współczesne społeczeństwo cztery razy częściej ogląda treści zaprezentowane w formie multimedialnej, niż statycznej. Wynika to z tego, że przekaz jest znacznie bardziej atrakcyjny, angażuje wszystkie zmysły, a nie tylko wzrok, jak byłoby to na przykład przy samej grafice lub tekście. Co więcej, istnieje większa szansa, iż klienci obejrzą materiał filmowy do końca, niż, że przeczytają tekst do ostatniego zdania – wyjaśnia Łukasz Domaradzki, właściciel firmy MEON.

Jednak nie tylko sam odbiór prezentacji jest większy. Również możliwość jej zapamiętania wzrasta. Jak wynika z badań, ponad 80% odbiorców zapamiętuje reklamy łączące w sobie różnorodne, przyciągające uwagę elementy.

To z kolei przekłada się na wzrost sprzedaży produktu, reklamowanego z pomocą digital signage. Analizy wykazały, że w obiekcie handlowym, w którym wykorzystywana była reklama multimedialna, średnia kwota zakupu była większa o 29% w porównaniu do braku stosowania przekazu cyfrowego.

Reklama – i co jeszcze?

To, że zoptymalizowany pod kątem odbiorcy, zautomatyzowany przekaz treści służy do reklamowania produktów, łatwo sobie wyobrazić. Każdy z nas widział przecież „telewizory” w centrach handlowych, które prezentują najnowsze lub najpopularniejsze produkty, promocje lub wydarzenia, takie jak np. „Noc Zakupów”. Jednak gdzie jeszcze wykorzystywany jest digital signage?

W hotelach i nieruchomościach komercyjnych treści multimedialne mogą pełnić rolę informacyjną, prezentując np. pobliskie atrakcje, menu restauracji, czy listę najemców. Dla właścicieli takich lokali szczególnie istotna może być możliwość odpłatnej prezentacji ofert partnerów biznesowych.

Kolejnym miejscem, w którym digital signage doskonale się sprawdza, są dworce i lotniska. Na ekranach mogą pojawiać się tam rozkłady jazdy i lotów, ale także propozycje partnerów, podobnie jak we wcześniejszym przykładzie.

Przychodnie to również miejsca, w których można znaleźć multimedialne reklamy. Pacjenci często spędzają tam wiele czasu, dlatego na ekranach pojawiają się zarówno treści rozrywkowe, jak i  informacyjne, albo oferty prywatnych gabinetów i zabiegów.

Również miejsca pracy oraz uczelnie wykorzystują digital signage. Mogą przedstawiać tam firmowy newsletter, który zostanie lepiej przyjęty i zapamiętany niż jego tradycyjna, papierowa forma. Na uczelniach jest to także doskonały sposób transmisji uniwersyteckich wydarzeń.

Co jest potrzebne?

Multimedialna informacja to zintegrowany system, do obsługi którego potrzebna jest technologia, dedykowana do prezentowania atrakcyjnych, angażujących i nowoczesnych treści. Potrzebny jest zatem materiał, który zostanie wyświetlony, ale także system operacyjny, który pozwoli zarządzać treścią. A na jakich nośnikach może być ona wyświetlona?

Wybór jest szeroki. Do oglądania i słuchania informacji zachęcają nowoczesne ekrany LCD, które są łatwe w instalacji i mogą być stosowane w różnorodnych miejscach, nawet w komunikacji miejskiej. Oprócz tradycyjnych monitorów ekrany te mogą przybierać też inną formę, w tym ekranów wielkoformatowych.

Jednym z ciekawych rozwiązań jest transparentny ekran LCD, na którym mogą być wyświetlane informacje, a jednocześnie widać za nim to, co znajduje się w głębi danego pomieszczenia. Idealnie sprawdzają się w nowoczesnych showroomach, ale również w witrynach sklepowych czy salonach sprzedaży.

Oprócz ekranów, ciekawym rozwiązaniem są zachęcające do interakcji kioski interaktywne oraz stoły dotykowe, szczególnie popularne w centrach handlowych. Dzięki nim klienci mogą nie tylko zapoznać się z lokalizacją poszczególnych najemców, ale również z ich ofertą i promocjami.

Więcej możliwych rozwiązań można znaleźć w ofercie Grupy MEON.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here