Od kilku lat w marketingu internetowym bardzo popularnym określeniem stało się pozycjonowanie stron www. Jak twierdzą specjaliści od reklamy, dobre SEO gwarantuje sukces, szybki zysk i widoczność na rynku przez długi czas. Z czym to tak naprawdę się je?
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
To zespół działań, które mają sprawić, że będziemy bardziej widoczni w Internecie. Bardzo często jest łączony z praktykami SEO. Im strona jest lepiej pozycjonowana, tym wyższy będzie miała ranking, a co za tym idzie, odnajdziemy ją wyżej w rekordach wyszukiwarek internetowych. Na kolejność wyświetlanych stron ma wpływ algorytm wyszukiwarki. W przypadku Googla, czynników, które determinują „trafność” wyszukiwania jest ponad 200.
Co ma wpływ na miejsce naszej strony?
Sam algorytm nie jest jednak dokładnie znany. Przykładowo, na wyniki wyszukiwania mają wpływ następujące czynniki:
- treści umieszczone na stronie – ich ilość i unikalność,
- szybkość ładowania strony,
- słowa kluczowe, które są umieszczone w treściach, nagłówkach lub adresie URL,
- szeroko rozumiana popularność strony (to, czy występuje w social media, ilość linków prowadzących do innych stron, jak również ilość hiperłączy na innych stronach, które prowadzą do naszej strony
Oczywiście, im więcej kryteriów spełnimy, tym strona będzie bardziej widoczna dla internautów. To z kolei przekłada się na ilość odwiedzin, jak również zainteresowanie contentem, a także – pośrednio – zyski. Dlaczego ma to aż takie znaczenie? Z przeprowadzonych badań wynika, że na pierwszą stronę w Google wchodzi co druga osoba. Na drugą już co trzecia. Natomiast na dziesiątą mniej niż jedna na dziesięć. Jak łatwo się domyśleć, jeżeli funkcjonujemy dalej niż na pierwszej stronie wyszukiwarki to niemal tak, jakby firmy w ogóle nie było.
W czym może pomóc nam agencja SEO?
Jeśli chcemy zaistnieć w Internecie, a nie mamy żyłki do tego, aby opanowywać skomplikowane algorytmy, możemy zlecić pozycjonowanie strony agencji SEO. Najczęściej tego typu firmy oferują kompleksowe działania, które nie sprowadzają się jedynie do poprawy czytelności treści, ale przede wszystkim dbają o odpowiednio dobraną pod kątem wyszukiwarek zawartość, a także stworzą wersję mobilną strony internetowej i zoptymalizują jej kod źródłowy.
Jeżeli próbujemy działać na własną rękę, poszukajmy odpowiednich grup na FB lub śledźmy na bieżąco fora dla webmasterów.
Pamiętajmy o tym, że pozycja strony w wyszukiwarce nie jest dana raz na zawsze. Po pierwsze Google ciągle zmienia kryteria doboru stron w toku wyszukiwania. Poza tym (a może przede wszystkim) konkurencja cały czas ściga się nawzajem o to, kto przyciągnie większe zainteresowanie użytkowników Internetu.