Przez długie lata katalogowanie stron było podstawą. Każda osoba, która zaczynała interesować się pozycjonowaniem stron wiedziała, że bez tego nic nie wyjdzie i trzeba się na tym skupić. Sytuacja się jednak zmienia i dzisiaj nadal popularne jest katalogowanie stron, ale trzeba wiedzieć jak to robić. W łatwy sposób można stronie zaszkodzić, a nie taki jest nasz cel.
Jeśli będziemy się na tym znać i robimy to rzetelnie i fachowo to szanse na uzyskanie bardzo dobrych efektów są naprawdę bardzo duże. Do wyboru mamy różne opcje, dlatego trzeba się zastanowić nad tym, na co konkretnie postawić. Bardzo popularne są katalogi płatne tematyczne. Tutaj dodajemy tekst wraz z linkiem w miejsce gdzie znajdują się podobne strony do naszej. Wiemy, czym strona się zajmuje, dlatego wiemy też gdzie to wszystko, co najważniejsze dodać.
Można również skorzystać z oferty katalogów branżowych czy katalogów stron. Jeśli chodzi o uiszczanie opłaty za katalogi to też mamy kilka opcji. Możemy wysłać smsa, ale to będzie droga forma dodawania katalogów. Można również korzystać ze specjalnego multikodu. Jeśli ktoś chce to w opcji są również darmowe katalogi, ale tutaj trzeba uważać gdzie się dodaje treść. Darmowe często nie oznacza nic dobrego i jeśli nie mamy doświadczenia to w łatwy sposób można będzie popełnić błąd.
Dodawanie stron do katalogów
Wybranie odpowiedniej strony z katalogami ma ogromne znaczenie. Chcemy przecież żeby dla Google te katalogi były wartościowe, bo tylko wtedy nasza strona internetowa zacznie się piąć w górę wyszukiwarce internetowej. Jeśli źle wybierzemy to można mieć zbanowane strony, a to dla nas oznacza spore problemy. Dodając stronę do katalogów trzeba pamiętać o tym żeby był odpowiedni tytuł. Musimy również mieć dobrze sformowany opis.
Unikalne opisy to podstawa aczkolwiek nie jest to łatwe, jeśli na ten sam temat w kilkuset znakach trzeba pisać sto osobnych tekstów. Istotne jest również ustawianie odpowiednich tagów i kategorii. Koszty dodawania stron do katalogów są bardzo różne. Może to być kilkaset złotych, ale równie dobrze może to być kilka tysięcy.
Na koszty wpływa stworzenie treści i jej dodawanie. W firmach stosuje się specjalne oprogramowanie, które ułatwia dodawanie katalogów, ale dla Google lepsze i bardziej wartościowe są katalogi dodawane ręcznie. Ręcznie oznacza, że będzie to droższe, ale i skuteczniejsze. Bez katalogowania stron nie uda nam się wykonać pozycjonowania, a to oznacza, że nasza strona może być bardzo słabo widoczna w Internecie.