Jeśli jesteś doświadczonym marketerem, istnieje duże prawdopodobieństwo, że używasz Facebook Ads, aby rozwijać swój biznes. Aby bezpiecznie reklamować się na Facebooku, musisz wiedzieć wszystko o Facebook Lead Ads i GDPR.
Być może zastanawiasz się, co GDPR i Facebook mają wspólnego. Cóż, w tym artykule mamy zamiar zanurzyć się w znaczenie GDPR i jak to wpłynęło na marketing w mediach społecznościowych i strategii generowania leadów.
Co to jest GDPR?
GDPR (General Data Protection Regulation) to europejskie prawo, które przewiduje, że firmy powinny chronić dane osobowe i prywatność odbiorców z UE w przypadku transakcji, które mają miejsce w krajach członkowskich UE. Zmienia ona zasady dla firm, które gromadzą, przechowują lub przetwarzają dane dotyczące mieszkańców UE. Dotyczy to m.in. Facebooka, Google’a i innych firm, które wykorzystują duże ilości danych. Dotyczy to również firm, które są obecne na rynku cyfrowym w UE oraz firm z całego świata, które wykorzystują dane osobowe ludzi w Unii Europejskiej.
Dotyczy to wielu reklamodawców, przy czym aż 52,8% Digital Marketers uważa regulacje rządowe lub zagrożenie regulacjami za przeszkodę w ich zdolności do wykorzystania danych użytkowników. Najbardziej niepokojące jest jednak to, że 41% marketerów – wciąż, po tym jak GDPR zostało oficjalnie przyjęte w 2018 roku – przyznaje, że nie w pełni rozumie zarówno prawo, jak i najlepsze praktyki, które regulują wykorzystanie danych osobowych konsumentów.
Dlaczego GDPR jest ważne?
GDPR pomaga chronić prywatność ludzi. Wiele osób obawia się o swoją prywatność i utratę ważnych informacji. Badanie przeprowadzone na grupie 7500 konsumentów we Francji, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych wykazało, że 80% konsumentów stwierdziło, że utrata danych bankowych i finansowych jest głównym powodem do niepokoju, podczas gdy utrata informacji dotyczących bezpieczeństwa, takich jak hasła i informacje dotyczące tożsamości, takie jak paszporty lub prawo jazdy, były wymieniane jako powód do niepokoju przez 75% respondentów.
Na podstawie tych liczb można zrozumieć, że ludzie obawiają się kradzieży swoich danych na wielu poziomach i w wielu branżach. GDPR ma na celu ochronę tych danych, bez względu na to, czego dotyczą. Dbanie o bezpieczeństwo informacji jest ważne, zarówno kogoś jak i własnych – https://techpolska.pl/facebook-wyloguj-ze-wszystkich-urzadzen-jak-to-zrobic/ – tu dowiesz się jak dbać o swoje konto na fb.
Rodzaje danych chronionych przez GDPR
Aby z powodzeniem dostosować się do przepisów GDPR, musisz znać rodzaj danych, których one dotyczą. Poniżej znajduje się siedem konkretnych danych, które wymagają ochrony:
Informacje o tożsamości, takie jak imię i nazwisko, adres, numery identyfikacyjne
Dane internetowe, takie jak lokalizacja, adres IP, dane z plików cookie i znaczniki RFID
Dane dotyczące zdrowia i dane genetyczne
Dane rasowe lub etniczne
poglądy polityczne
orientacja seksualna