Facebook

Skuteczna reklama przyczynia się do większego obrotu firmy. W jaki sposób pozyskać nowych klientów i przekonać ich do naszych produktów i usług? W dobie globalnej wioski jest to dużo łatwiejsze niż w czasach sprzed rozpowszechnienia się Internetu. Skutecznym rozwiązaniem są social media i na nich się właśnie skupimy. W jaki sposób budować markę na platformie Facebook? Co wpływa na pozytywny odbiór naszej aktywności w social mediach?

Skuteczny marketing a social media

Do niedawna reklama działalności gospodarczej ograniczała się do niewielkich rubryk w prasie, bilbordów, telewizji i radia. Znacznie trudniej było dotrzeć z własną ofertą do potencjalnego klienta. Czasy się jednak zmieniły. Pojawił się Internet, a wraz z nim wszelkiej maści social media. Traktowane były przez przedsiębiorców po macoszemu, ale powoli odchodzi się od tego podejścia. Zauważa się bowiem, jak wiele korzyści stwarza prowadzenia fanpage na popularnych serwisach społecznościowych. Cechą charakterystyczną takich platform jest niesłychany ruch. Grupują one masę ludzi, którzy równolegle są odbiorcami pewnych zamieszczanych na nich treści. Użytkownicy ślą sobie zaproszenia do grup tematycznych, lajkują ciekawe wpisy i publikują komentarze. Social media są niszą, którą warto zagospodarować, gdy myślimy poważnie o budowie własnego brandu. Wyobraźmy sobie pewną sytuację. Pasjonujemy się wytwarzaniem wyrobów rękodzielniczych i pleciemy wiklinowe krzesła do ogrodu. Postanowiliśmy otworzyć działalność gospodarczą i dostarczamy klientom takich produktów. Zdecydowaliśmy się również na stworzenie sklepu internetowego oferującego dane produkty. Niestety niewielu ludzi ma świadomość istnienia naszej marki. Social media są odpowiedzią na nasze bolączki. Odpowiednio wykorzystując możliwości stwarzane przez platformę, możemy stworzyć community ludzi zainteresowanych naszymi produktami. To koniec końców przełoży się na ruch organiczny na stronie naszej witryny sklepowej. Nie każdy z nas ma jednak czas na regularne prowadzenie konta na social mediach. Cóż w takiej sytuacji począć? Możemy zatrudnić fachowców, którzy wykonają robotę za nas. Znajdziemy ich w sieci pełno, np. https://efectownia.pl/ Dzięki ich wsparciu zyskamy pewność, że jesteśmy świetnie promowani na popularnych platformach społecznościowych.

Facebook i dobry PR

Facebook jest trzecim co do wielkości medium społecznościowym i warto mieć to na uwadze, kreując własną markę. Zastanawiacie się, co stanowi o sukcesie marketingowym w ramach platformy Facebook? Odpowiedź jest zabawnie prosta. Źródłem powodzenia jest dobry PR naszej działalności. Komunikacja odgrywa rolę wytrycha i warto o tym nie zapominać. Stwórzmy podstawy naszego sukcesu na rzetelnych, przyjemnych w odbiorze wpisach. Informujmy o zniżkach, rabatach, wdrażajmy konkursy z nagrodami. Użytkownicy sieci bardzo lubią takie rzeczy. Nie omieszkajmy również publikować ciekawych i merytorycznych wpisów z odnośnikami do wartościowych materiałów. Możemy również podać link do naszego bloga firmowego, co jedynie nakręci potencjalny ruch organiczny naszej witryny sklepowej. Ludzie są w swej naturze wzrokowcami i szybko zauważają obrazy, memy oraz krótkie filmiki wideo. Niechaj wpisy dotyczące, np. metod plecenia krzeseł z wikliny opatrzone będą stosownym filmikiem, albo dobrze wykonanym zdjęciem. To z pewnością przyciągnie uwagę użytkowników Facebooka. Podstawowym błędem, który skazuje przedsiębiorcę operującego na mediach społecznościowych na porażkę, jest sposób komunikacji z potencjalnymi klientami. Warto nie odpowiadać na złośliwości przez nich czynione lub jeszcze lepiej, odpisywać w sposób neutralny, np. „weźmiemy tę kwestię pod uwagę” i „cenimy konstruktywną krytykę”. Jeśli czujemy się na siłach prowadzić fanpage’a swojej firmy osobiście i mamy lekkie pióro to świetnie. W przypadku, gdy nie mamy ani pierwszego, ani drugiego możemy skorzystać z usług rozmaitych agencji marketingowych, które podejmą rękawicę w naszym imieniu. Swoje poszukiwania możemy zacząć od https://efectownia.pl/ Wyspecjalizowani content copywriterzy z łatwością poprowadzą ruch wokół naszej marki, a my będziemy mogli skupić się na biznesie.

Grzechy moderatora strony firmowej

Skoro skupiliśmy się na zagadnieniu poprawnego budowania relacji z potencjalnymi klientami na platformie Facebook, warto zwrócić uwagę na zjawiska, która nie przyniosą nam żadnych korzyści. Pierwszym błędem moderacji strony firmowej jest nieregularność publikowanych wpisów. Podobnie jak to jest w przypadku blogów firmowych i prywatnych, należy stale o sobie przypominać użytkownikom sieci. Zwiększy to ruch organiczny w obrębie strony. Kolejnym grzechem jest jakość kontentu. Tworzenie niskiej jakości treści sprawi, że nikt nie zagości na fanpage’u na długo, a sama strona firmowa zniknie w morzu tysięcy podobnych. Brak zdjęć, grafik, materiałów wideo i ciekawych informacji wpłynie na niską popularność fanpage’a na Facebooku. Fatalnie prowadzona komunikacja z odbiorcami publikowanej przez nas treści stwarza nam czarny PR, a tego wolelibyśmy uniknąć. Miejmy to na uwadze, a odpowiednio wypromujemy swoje produkty i usługi.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here