Każdy pracownik potrzebuje jakiegoś urządzenia mobilnego. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj pracę bez telefonu a bardzo często również tabletu. To właściwe mini osobiste komputery. Zawiera dane o klientach, korespondencje i umożliwia stały dostęp do dokumentacji firmy a nawet jej edycję czy tworzenie. Poręczny, funkcjonalny, wydajny. Bardzo szybko podlega wymianie w firmie. Często to rozwiązanie systemowe i nie oznacza uszkodzenia czy nieprzydatności urządzenia. Wiele używanych smartfonów zwykle jest w pełni sprawne i wydajne. Skoro jednak jest możliwość wymiany ich na nowszy, lepszy model dlaczego nie skorzystać. Co więc zrobić z tego rodzaju pozostałościami? Najlepiej spróbować sprzedać.
Ponowna sprzedaż niepotrzebnych smartfonów firmy może przynieść zwrot części zainwestowanych pieniędzy. Nie zniszczone, posiadające normalne ślady używanie telefony mogą bardzo szybko znaleźć nabywców. Podobnie sprzedać można również te mniej sprawne posiadające widoczne otarcia obudowy, ekranu. Kluczowy będzie audyt i ocena co faktycznie jest nie tak, jak mocne są to zniszczenia i czy dotyczą tylko łatwych do wymiany podzespołów czy raczej wykluczone jest ich usunięcie. Niekiedy wystarczy naprawdę niewiele. Na rynku zainteresowanie nabywców używanych smartfonów nie tylko dotyczy w pełni sprawnych egzemplarzy. Często poszukują oni podzespołów lub gotowią są zaakceptować wady ale najbardziej zależy im na konkretnym modelu, marce.
Dlatego kluczowe jest by poświęcić nieco uwagi na tego rodzaju przygotowanie. Można również zlecić to zadanie specjalistom spoza firmy. SELKEA w ramach oferty wsparcia sprzedaży używanych smartfonów w firmie może przygotować zarówno audyt jak i później wycenę potencjalnej wartości. Dodatkowo przedstawi ofertę odkupu całości partii niepotrzebnych smartfonów i laptopów. Pozwoli to na sprzedaż zarówno tych w świetnym stanie jak i uszkodzonych czy podzespołów. Znacznie ułatwi to proces wymiany telefonów. Wszystkie etapy weźmie na siebie firma zewnętrzna. Pracownicy działów IT i administracyjnych, zwykle najbardziej obciążeni takimi zadaniami, będą mogli zająć się innymi.
Możliwe jest dodatkowo przeprowadzenie w pierwszej kolejności sprzedaży wewnętrznej używanych smartfonów. Pracownicy – dotychczasowi użytkownicy telefonów mogą być zainteresowani ich nabyciem. Sprzedaż wewnętrzna dla pracowników może koordynować również SELKEA. Dodatkowo uruchomi dedykowaną platformę sprzedażową, na której zainteresowani zakupem pracownicy będą mogli nabyć telefon.
ważnym tematem, o którym należy pamiętać przy wymianie smarftonów w firmie jest wyczyszczenie danych, które zostały w nich zgromadzone. W takich kwestiach najlepiej wykonać profesjonalne usuwanie danych. Można je zlecić firmie zewnętrznej. Wymaga ono dostępu do specjalistycznego oprogramowania i wiedzy oraz czasu. Usuwanie danych z elektronicznych nośników bywa bardzo czasochłonne.