Sposób, w jaki postrzegana jest firma, ma kluczowy wpływ na to, czy odniesie ona sukces rynkowy, czy też poniesie spektakularną klęskę. Zbudowanie spójnego wizerunku wymaga czasu, konsekwencji i zrozumienia szeregu zależności rządzących światem marketingu. W realizacji tego niełatwego zadania przyda się pomoc profesjonalistów.
Witamy w cyfrowej rzeczywistości
Nie ma ucieczki przed internetem. Globalna sieć zastąpiła nam kiosk z gazetami, sukcesywnie wygrywa też rywalizację z pozostałymi środkami przekazu. Już dziś duża część zakupów jest realizowana przy użyciu wirtualnych koszyków i z pewnością trend ten będzie narastał. Coraz więcej spraw możemy załatwić bez wychodzenia z domu, korzystając jedynie z monitora i klawiatury. Nawet te działalności, które ze względu na swój charakter wiążą się z bezpośrednim kontaktem z klientem, nie mogą się obyć bez posiadania choćby wizytówki w internecie. Doskonałym przykładem są tu gabinety kosmetyczne oraz zakłady fryzjerskie.
Strona internetowa to obecnie pierwsze źródło kontaktu klienta z oferentem i wyjątkowo dobrze sprawdza się tu stara maksyma mówiąca o tym, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Jak zatem zadbać o właściwą prezentację? Przede wszystkim warto się zastanowić jaką funkcję pełni współczesna witryna internetowa. To już nie tylko tablica informacyjna z wyszczególnionym zakresem usług, opisem firmy i godzinami otwarcia. To przede wszystkim skuteczne narzędzie przyciągania uwagi, kształtowania wizerunku i budowania długotrwałych więzi z odbiorcą. Jaka powinna być efektywna strona internetowa? Przede wszystkim skuteczna, a to oznacza ścisłe dopasowanie do indywidualnych potrzeb. Posiłkowanie się gotowymi szablonami nie jest dobrym pomysłem, a kopiowanie tekstów ze stron konkurencji całkowicie dyskwalifikuje taki twór w oczach wyszukiwarek, odcinając nas tym samym od możliwości zaistnienia w cyfrowym świecie.
Konwencjonalne rozwiązania nie odchodzą w cień
Strony internetowe, e-commerce i wciąż postępująca cyfryzacja świata to zjawiska, z którymi trudno dyskutować. Ich rozwój nie oznacza jednak rezygnacji z dobrze znanych i sprawdzonych narzędzi marketingowych. Wizytówki nadal pozostają w obiegu, papier firmowy i papeteria z logo firmy doskonale wywiązują się ze swoich zadań. Gadżety reklamowe to wciąż prosty i skuteczny sposób na zdobycie przychylności klientów. Fundamentem sukcesu jest więc umiejętne połączenie nowatorskich propozycji z klasyką.
Cementem, który dobrze zwiąże ten fundament, jest spójna i konsekwentna polityka wizerunkowa. Ponadczasowe logo, odpowiedni dobór kolorów, charakterystyczna typografia — jeśli te elementy zostaną dobrze przygotowane, a następnie prawidłowo wdrożone to możemy liczyć nie tylko na efektywne budowanie pozycji rynkowej, ale też znaczne oszczędności — choćby dlatego, że nie będzie potrzebny cykliczny rebranding. Dobrym pomysłem jest połączenie wszystkich metod budowania wizerunku. Z pomocą przychodzą firmy takie jak StudioKreacja.pl. W jednym miejscu zlecimy zarówno przygotowanie logotypu, opracowanie materiałów firmowych, jak i budowę strony internetowej. To najlepsza metoda na stworzenie spójnego i skutecznego przekazu.