Współczesny biznes opiera się na Internecie. To najlepsze miejsce na promowanie marki, firmy, produktów oraz usług. Sieć wspiera wszystkich, od małych, początkujących biznesów po duże podmioty, radzące sobie na międzynarodowym rynku. Jednym z ważniejszych miejsc, gdzie trzeba istnieć są media społecznościowe.
Do wyboru do koloru
Każda firma może liczyć na swoje miejsce w sieci. Nie ma znaczenia marka, branża oraz jej zasięg. Należy tylko wiedzieć, w jakie kanały mediów społecznościowych celować po to, aby uzyskać jak najlepszy efekt. Najlepiej skorzystać z pomocy fachowej. Każda agencja social media jest w stanie dobrać najbardziej odpowiednie medium do indywidualnych potrzeb. By tego dokonać, zwykle pyta się o profil firmy, to, na jakim jest etapie rozwoju oraz na jakich odbiorców liczymy. Media społecznościowe warto również dobierać pod kątem zasięgu. Lokalna kwiaciarnia nie potrzebuje promocji na cały kraj, z kolei sklep internetowy z powodzeniem może obsługiwać klientów pod dowolną szerokością geograficzną.
Najpierw gigant
Za najbardziej znane medium społecznościowe uchodzi Facebook. Portal ma mnóstwo mechanizmów, dzięki którym łatwo promować dowolną działalność od komercyjnej po non profit. Na Facebooku działają drobni i najwięksi, to także miejsce wielu profesjonalnych i profilowanych grup dyskusyjnych, które mogą się okazać cennymi odbiorcami naszych treści. W Polsce grono użytkowników Facebooka to ponad 17 mln, z czego 70 proc. jest aktywnych. Warto powalczyć o taki rząd dusz. Wystarczy założyć fanpage i opisać swoją działalność. Jego zasięg początkowo jest niewielki, ale można się wspomagać płatnymi reklamami lub konkretnie sprecyzowanymi grupami docelowymi, aby trafiać szerzej i celniej. Facebook to także genialne narzędzie do komunikacji dzięki usłudze Messengera. Zwykle to od Facebooka zaczyna się ekspansja w mediach społecznościowych.
Video marketing i nie tylko
Kolejne kroki w sieci warto skierować na YouTube. Dla wielu firm to podstawowy kanał komunikacyjny. Można w nim tworzyć materiały różnej jakości, w zależności od budżetu. W serwisie dominuje różnorodny content, ale łatwo w nim wyłowić bardziej sprecyzowane grupy odbiorców. Agencja social media zwykle zwraca uwagę na fakt, że serwis należy do Google, co jest dodatkowym atutem przy promocji, ponieważ wyszukiwarka lubi promować swoje usługi. Na innej formule działa Twitter. Bazuje na krótkich wiadomościach tekstowych, których najmocniejszą stroną są hasztagi. Dzięki nim można śledzić przebieg dyskusji w interesującym nas temacie. Ten kanał komunikacji upodobały sobie zwłaszcza media oraz osoby bardzo młode, dzielące się wieloma informacjami w ciągu dnia.
Druga liga
Jeśli biznes można promować zdjęciami, warto skorzystać dobrodziejstw Instagrama. Wskaźniki interakcji są tam o wiele większe niż na Facebooku a dzięki umiejętnemu stosowaniu hasztagów można się podpiąć pod aktualne trendy. Praktyka pokazuje, że podpięcie linku pod zdjęcie zwykle nie kusi użytkowników, którzy nie lubią wychodzić poza serwis. Nieco inne możliwości daje Snapchat. Dzięki niemu można rozsyłać zdjęcia, teksty czy krótkie filmiki, które po dobie ulegają zniszczeniu. Niejedna agencja social media doradza, że dobrze jest w niego celować, jeśli posiada się materiały ekskluzywne, jednorazowe i krótkotrwałe. Zwłaszcza z kategorii moda czy rozrywka. To prawdziwy raj dla influencerów, również w Polsce. Warto wykorzystać również potencjał, jaki daje LinkedIn. To przede wszystkim wirtualne CV, ale także możliwość skontaktowania się z realnym klientem. Można również sprawdzić, kto podglądał nasz profil.
Agencja social media jest w stanie polecić wiele kanałów w mediach społecznościowych, w zależności od profilu działalności. Niektóre są dedykowane konkretnym branżom. Warto w nie inwestować i eksperymentować przy ich pomocy.