Telefonia IP to podstawowy element struktury teleinformatycznej w przedsiębiorstwie. Dotychczas spotykanie centrale analogowo-cyfrowe przestają być wspierane przez producentów na rzecz rozwoju technologii IP w komunikacji. Umożliwia to stworzenie jednolitego systemu komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej. Sprawdź w poniższym artykule jakie korzyści płyną z wdrożenia centrali telefonicznej IP w swoim przedsiębiorstwie oraz co daje usługa administracji telefonią IP.
Centrala telefoniczna
Centrala IP PBX powstała na podstawie tradycyjnych central PBX. Jest to rozwiązanie hybrydowe, które umożliwia przyłączanie linii analogowych oraz cyfrowych, dodatkowo pozwalają na ich integrację z dostawcami telefonii IP. Oprócz tego do centrali IP PBX możemy przyłączyć telefony wewnętrzne IP, dzięki portowi Ethernet, a także telefony analogowe oraz cyfrowe wykorzystujące karty rozszerzeń lub bramek. Telefonia IP to kompletny system, który realizuje klasyczne funkcje systemu telefonicznego, ale opiera się na transmisji głosu w sieci LAN/WAN, obsługują protokół IP z protokołami VoIP. Takie rozwiązanie nie wymaga od użytkownika budowania specjalnie wydzielonych struktur połączeń. Centrala telefoniczna IP pozwala na realizację rozmów zarówno lokalnych – w obrębie biura, jak i między różnymi lokalizacjami, rozproszonymi geograficznie.
Wirtualna centrala telefoniczna to oprogramowanie, które w momencie uruchomienia na sprzęcie komputerowym lub w przestrzeni wirtualnej; lokalnie lub u dostawcy, wykonuje działania centrali telefonicznej IP. Możesz zatem cieszyć się centralą telefoniczną bez dodatkowej infrastruktury w swojej firmie, tylko dzięki dostępowi do Internetu.
Wirtualny PBX to z kolei rozwiązanie, które polega na umieszczeniu centrali w serwerowni dostawcy. Użytkownik decydujący się na takie rozwiązanie uiszcza miesięczną opłatę, dzięki czemu otrzymuje zaawansowaną platformę komunikacyjną. System 3CX oferuje funkcje tworzenia kopii zapasowych oraz ich przywracania. Dzięki temu w prosty i szybki sposób możesz przenieść swoją centralę telefoniczną IP na chmurę lub inny serwer.
Zalety telefonii IP:
- – niższe koszty połączeń w porównaniu z tradycyjnym PSTN, gdyż większość ruchu dotyczy sieci firmowej,
- – telefonem w centrali telefonicznej IP może być komputer z mikrofonem oraz słuchawkami – obniża to koszty oraz pozwala na pracę zdalną,
- – szybka instalacja, prosta konfiguracja,
- – uruchomienie telefonu w przypadku telefonii IP jest możliwe wszędzie tam gdzie mamy dostęp do Internetu – umożliwia to szybkie połączenie i łatwą pracę z domu czy oddziału biura w innym kraju,
- – dostęp do systemu zarządzania, gdzie użytkownik ma możliwość odsłuchania każdej rozmowy odbytej z Klientem,
- – monitoring sieci, a także bieżące usuwanie powstających awarii.
Telefonia IP oparta o technologię 3CX
Naszym Klientom oferujemy centralę telefoniczną 3CX.
Światowy producent 3CX tworzy oprogramowania dla centrali telefonicznych, z uwzględnieniem środowiska Windows oraz Linux. Firma ma swoją siedzibę na Cyprze, a jej oddziały znajdują się w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech czy w Hong Kongu.
Centrala IP PBX 3CX opiera się na protokole SIP. Wspiera powszechnie dostępne telefony IP, bramy VoIP oraz dostawców usług VoIP. Jest to najczęściej wybierany system wśród klientów – użytkownicy centrali telefonicznej 3CX to ponad 30 00 firm na całym świecie.
Centrala telefoniczna software 3CX
Centrala telefoniczna 3CX typu software, oparta jest na standardach otwartych, które umożliwiają dostęp do pełnej funkcjonalności Unified Communications. Instalacja oraz wdrożenie centrali jest bardzo proste – jej użytkowanie jest możliwe w zasadzie od momentu wyciągnięcia jej z pudełka. Użytkowanie centrali jest możliwe z wykorzystaniem posiadanej już struktury IT lub dzięki wirtualnych maszyn.
Możliwości centrali 3CX:
- – Unified Communications System – system ujednoliconej komunikacji, który łączy w sobie m.in funkcjonalność chatu, weryfikuje statusy pracowników, pozwala na przesyłanie wiadomości głosowych oraz faksów na adres e-mail,
- – Dostęp do aplikacji 3CX softphone na dowolnym smartphonie,
- – Webmeeting 3CX – dostęp do telekonferencji wszystkich użytkowników centrali,
- – Łatwość zarządzania i administracji,
- – Obniżenie kosztów rachunków telefonicznych oraz kosztów związanych z utrzymaniem systemu telefonicznego,
- – Integracja z systemami CRM,
- – Centrala dostępna jest na własnym serwerze lub w chmurze,
- – 3CX web client – funkcja, która pozwala odzwonić do każdego klienta, który zrezygnował z oczekiwania na połączenie.
Centrala telefoniczna 3CX dla biznesu
Decydując się na centralę telefoniczna 3CX w swoim przedsiębiorstwie otrzymujesz przede wszystkim prosty interfejs sieciowy systemu, który przekłada się na łatwość i szybkość zarządzania i administracji. Funkcje biznesowe oferowane przez PBX oraz Unified Communitacions pozwala stworzyć i dowolnie skonfigurować wirtualną recepcję, kolejkowanie połączeń przychodzących, zintegrowany komunikator i czat, wideokonferencji online.
Centrala 3CX oferuje również funkcje przesyłania faksów skonwertowanych do formatu PDF na skrzynkę e-mail użytkownika. Bez konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania wiadomości głosowe przetwarzane są w pliki dźwiękowe, które z kolei przesyłane są na adres email.
System 3CX pomaga również poprawiać komunikację wewnętrzną w firmie. Przykładowo, funkcja czatu jest dostępna dla wszystkich użytkowników centrali i pomaga znacząco usprawnić komunikację pomiędzy pracownikami. To rozwiązanie pozwala także zredukować koszty związane z wydatkami na inne komunikatory tego typu. Użytkownicy centrali 3CX otrzymują oraz mogą wysyłać wiadomości tekstowe w dowolnym miejscu oraz w dowolnym czasie. Funkcja ta jest również kompatybilna z różnymi systemami – Mac, Windows, oraz na telefonach: IOS oraz Android. Oprócz funkcji czatu mamy również tzw. „kontrolę obecności”. Pozwala to zwiększyć wydajność pracowników, ponieważ nie poświęcamy czasu na zbędne przekierowywanie nadchodzących połączeń. Dostajemy możliwość efektywnego zarządzania.
W naszej ofercie możesz znaleźć różne wersje systemu telefonicznego 3CX: edycję Standard, Pro oraz Enterprise, wraz z roczną licencją dla użytkownika. Ceny licencji uzależnione są od maksymalnej ilości jednoczesnych połączeń. Nie ma tutaj znaczenia ilość posiadanych numerów wewnętrznych, co sprawia że jest to tańsze rozwiązanie od drogich centrali telefonicznych IP PBX. Bez dodatkowych opłat możesz dodawać nowe numery, linie oraz funkcje – licencja nie jest kupowana na konkretny numer zewnętrzny.
Usługa administracji centrali telefonicznej
Centrala telefoniczna pozwoli na zintegrowanie obsługi procesów komunikacyjnych w przedsiębiorstwie, uwzględniając urządzenia różnych typów. Usługa administracji centralą telefoniczną umożliwia także dostosowanie aparatów do obsługi rozbudowanych funkcjonalność. Najważniejszą korzyścią jest pełna administracja komputera centralnego, który obsługuje całą sieć telefonii IP. Jeżeli zależy Ci na posiadaniu wydajnych oraz zaawansowanych rozwiązań technologicznych, które pozwolą Ci na stały monitoring sieci oraz centrali telefonicznej ta usługa jest idealna dla Ciebie.
Centrala telefoniczna IP jest idealnym systemem dla przedsiębiorstw, którym zależy na prostej oraz szybkiej komunikacji. Rozbudowana struktura telekomunikacyjna z funkcjami dostosowanymi do potrzeb użytkownika pozwoli obniżyć firmowe wydatki na zbędne i niefunkcjonalne urządzenia. Pełna mobilność centrali 3 CX to jego największa zaleta – pozwala to na korzystanie ze wszystkich funkcji systemu również poza siedzibą firmy.
Usługa administracji i konfiguracji centrali telefonicznych zalecana jest przede wszystkim profesjonalnym użytkownikom, którzy poszukują narzędzi, które ulepszą już posiadaną strukturę IT, a także doposażą ją w nowoczesne systemy przy pomocy wykwalifikowanych ekspertów.